Skip links
Explore
Drag

راهنمای تبلیغات در اینستاگرام

بالاخره تصمیم گرفتید که پیج اینستاگرام خود را تبلیغ کنید، نه؟
حتماً می‌دانید که خیلی از پیج‌هایی که میلیون‌ها فالوور در اینستاگرام دارند هم، با تبلیغات به اینجا رسیدند! وگرنه اگر می‌خواستند به صورت طبیعی رشد کنند، حالا حالاها طول می‌کشید.

البته، تبلیغات در اینستاگرام هم اصول خودش را دارد و اگر بی‌گدار به آب بزنید، هیچ سودی نمی‌کنید که هیچ…میلیون‌ها تومان پول زبان بسته را هم به باد می‌دهید.
اما فراموش نکنید که در حال حاضر، بیش از 50 میلیون کاربر ایرانی در اینستاگرام وجود دارند! این عدد، اصلاً عدد کمی نیست و شانس شما را برای کسب درآمد از این شبکه اجتماعی به شدت بالا می‌برد.
پس بهتر است که هرچه زودتر از این فرصت استفاده کنید و به کمک تبلیغات اینستاگرامی، به رشد و موفقیت برسید.

در این مقاله، باز هم کنار شماییم تا سال‌ها تجربه و دانش خود را باهم شریک شویم و در پایان بدون دغدغه تبلیغات پیج خود را در اینستاگرام شروع کنیم.

بسیاری از پیج‌های میلیونی که در اینستاگرام می‌بینید هم با همین روش، رشد کرده‌اند. در ادامه مقاله راه تبلیغات در اینستاگرام را برایتان روشن می‌کنیم که دیگر نیازی به آزمون و خطا نداشته باشید.

روش دوم هم آن است که به صورت طبیعی در اینستاگرام رشد کنید؛ فقط باید صبور باشید و محتوای جذاب تولید کنید. این روش کمی طول می‌کشد، اما شدنی است.

آموزش تبلیغات در اینستاگرام

رای شروع این آموزش، از شما می‌خواهیم که یک قدم به عقب برگردید و از خود بپرسید که اگر تبلیغ کنم و یک نفر راضی شود که به پیج من بیاید، آیا راهی دارم که او را در یک نگاه جذب کنم؟ یا که قرار است با صفحه‌ای پُر از خالی روبرو شود؟

منظورمان این است که قبل از تبلیغ در اینستاگرام، حتماً دستی به سر و روی پیج خود بکشید. از عکس پروفایل گرفته تا بایو و حداقل 9 پست آخر پیج شما به شدت مهم و تعیین‌کننده هستند. پس اگر می‌خواهید که مخاطب در همان لحظه پیج شما را فالو کند، حتماً این نکته را در نظر بگیرید.

روش های تبلیغات در اینستاگرام

1. استفاده از سرویس Instagram Ads
این یک سیستم برای اجرای تبلیغات هدفمند است، یعنی می‌توانید مخاطب را با توجه به علایقی که دارد هدف قرار دهید و تبلیغ خود را به او نشان دهید. اما در ایران کار نمی کند و اصلاً تبلیغات را به درستی به ایرانی‌ها نشان نمی‌دهد. جدا از آن، پرداخت آن هم به دلار است که دردسرهای خودش را دارد.
2. تبلیغات اینفلوئنسری یا همان اینفلوئنسر مارکتینگ
به طور خلاصه، تبلیغات اینفلوئنسری، یعنی از بلاگرهای پرطرفدار و تأثیرگذارِ اینستاگرام بخواهیم که برند/پیج/ محصول ما را به فالوورهای خود معرفی کنند. مزیت این روش آن است که اگر به درستی انجام شود، قطعاً نتیجه خوبی خواهد داد و افراد زیادی به اعتمادِ ایفلوئنسر محبوبشان، شما را هم دنبال خواهند کرد. اما معمولاً هزینه زیادی دارد و ما پیشنهاد می‌کنیم که برای شروع، از روش آخر استفاده کنید.
3. تبلیغات در پیج‌های عمومی
پیج‌های عمومی‌تر هم مخاطب‌ها خود را دارند و تبلیغات در آن‌ها، اگر درست انجام شود به شدت جواب خواهد داد. شرایط و جزئیات تبلیغ در این پیج‌ها را در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم، اما به طور کلی باید بدانید که هزینه آن‌ها بسیار کمتر از تبلیغات اینفلوئنسری تمام می‌شود و معمولاً پست یا استوری تبلیغی شما در این پیج‌ها، ماکسیمم تا 48 ساعت باقی می‌ماند. حالا این که کدام یک از این 2 راه‌ بیشتر جواب می‌دهد، کاملاً بستگی به بودجه تبلیغاتی و وضعیت فعلی پیج و کسب‌وکارتان دارد. اما فراموش نکنید که اگر اینفلوئنسر یا پیج درستی را انتخاب نکنیم، ممکن است کل سرمایه تبلیغاتمان را از دست بدهیم. در بخش بعدی باهم بررسی می‌کنیم که معیارهای یک پیج خوب برای تبلیغ چه مواردی است.

بهترین پیج های اینستاگرام برای تبلیغ

انتخاب بهترین پیج برای تبلیغات اینستاگرامی، کار چندان راحتی نیست. آدم نمی‌داند که به کدامشان می‌شود اعتماد کرد و کدام پیج برای تبلیغات بیشتر جواب می‌دهد. برای این که بتوانید بهترین پیج های اینستاگرام برای تبلیغ را پیدا کنید، حتماً حواستان به معیارهای زیر باشد.
نرخ تعامل (Engagement Rate)
هیچوقت گول تعداد فالوورهای یک پیج را نخورید. همیشه به میزان تعامل آن دقت کنید. اما از ما به شما نصیحت که همیشه یک نیم نگاهی به میزان لایک‌ها و کامنت‌های آن پیج هم داشته باشید تا ببینید، آیا آن پیج واقعاً آنطور که به نظر می‌رسید هست یا نه!
موضوع پیج مرتبط با حوزه کاری شما باشد
این مورد در تبلیغات اینفلوئنسری به شدت اهمیت دارد. شما باید اینفلوئنسری را پیدا کنید که در زمینه کاری شما فعالیت کند. دلیلش هم واضح است. برای مثال، تصور کنید حتی اگر صدف بیوتی بیاید و ابزارآلات صنعتی تبلیغ کند (که نمی‌کند!) تبلیغات شما جواب نخواهد داد. چون آن 3.5 میلیون نفری که صدف را دنبال کرده‌اند، اصلاً به محصول شما احتیاجی ندارند. اما اگر مثلاً همان تبلیغ را به پیجی مثل @alimonatrips بدهید، قطعاً نتیجه بهتری خواهید گرفت. چون مخاطب‌ها این پیج قطعاً برای تعمیر ماشین‌های خود به ابزارآلات احتیاج پیدا خوهند کرد.
تعداد تبلیغاتی که در روز منتشر می‌کند
یک معیار مهم دیگر برای پیدا کردن بهترین پیج تبلیغاتی در اینستاگرام، تعداد دفعاتی است که آن پیج در روز تبلیغ می‌رود. خود شما به پیج‌هایی که مدام تبلیغ می‌کنند اعتماد دارید؟ آیا حوصله‌تان سر نمی‌رود؟ آن پیج را آنفالو نمی‌کنید؟ پس حتماً پیجی که می‌خواهید درآن تبلیغ بروید را زیر نظر داشته باشید و تعداد دفعاتی که تبلیغ می‌کند را رصد کنید. از ما به شما نصیحت…قبل از اینکه بخواهید به شکل مستقیم با این پیج‌ها ارتباط بگیرید، حتما سری به این لینک بزنید و لیست پیج‌های اینستاگرامی که تبلیغ می‌گیرند را مشاهده کنید، قیمت‌هایشان را باهم مقایسه کنید و بعد تصمیم بگیرید که کدام پیج برای شما مناسب‌تر است.

Leave a comment