رد کردن پیوندها
گوگل ادز

چرا گوگل ادز بهترین روش تبلیغاتی دنیاست؟

به نظر شما چرا باید از میان روش‌های مختلف تبلیغات، گوگل ادز را انتخاب کنیم؟ ما به عنوان آژانس دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات دیجیتال، با روش‌های تبلیغاتی زیادی سر و کار داریم و بارها بازخورد هر کدام از آنها را بررسی کرده‌ایم. این تجربه چندین و چند ساله، به ما ثابت کرده که تبلیغات گوگل یکی از بهترین و هدفمندترین روش‌های تبلیغاتی دنیا است!

در طول این همه سال، مشتریان زیادی را دیده‌ایم که در مدت بسیار کوتاهی با استفاده از گوگل ادز فروش خود را چند برابر کرده‌اند. یکی از مشتریان ما به قدری از تبلیغاتش راضی بود که به گفته خودش، 3 نیروی جدید استخدام کرد تا بتواند پاسخگوی مشتریانش باشد! یکی دیگر از مشتریان ما که فروشگاه اینترنتی موبایل بود، توانست در مدت کوتاهی فروش روزانه‌اش را 6 برابر کند! آن هم با هزینه بسیار پایین و حداقلی.

به 6 دلیل باید تبلیغات گوگل را همین الان شروع کنید!

تبلیغات در گوگل کاملاً هدفمند است

سرویس گوگل ادز با امکانات هدفگیری فوق‌العاده خود به شما اجازه می‌دهد تا تبلیغ خود را تنها برای کاربرانی نمایش دهید که دقیقاً به دنبال خدمات شما هستند. چه چیزی بهتر از این؟ بیایید یک مقایسه انجام دهیم. فرض کنیم شما تولیدی «ظروف یکبار مصرف» دارید و می‌خواهید محصولات خود را در اینستاگرام تبلیغ کنید. چقدر شانس این وجود دارد که کاربرانی را پیدا کنید که دقیقاً در همان لحظه نیاز به محصول شما داشته باشند و البته حاضر باشند آن را از طریق اینستاگرام سفارش دهند؟

اما در تبلیغات گوگل قضیه فرق دارد. شما فقط و فقط به ازای مخاطبانی هزینه پرداخت می‌کنید که کلمات کلیدی مرتبط با کسب و کار شما را جستجو می‌کنند. این یعنی تبلیغ شما در لحظه‌ای به مخاطب نمایش داده می‌شود که به دنبال خدمات شماست.

هزینه‌های شما کاملاً بهینه و هدفمند است

در تبلیغات گوگل هزینه تنها به ازای هر کلیک روی متن تبلیغ شما محاسبه می‌شود و نمایش تبلیغ هیچ هزینه‌ای ندارد. در نتیجه مطمئن هستید که تبلیغ شما به صرفه است. چرا که بابت کسانی که سایت شما را انتخاب نمی‌کنند، هیچ هزینه‌ای پرداخت نخواهید کرد.

البته، بگذارید روی دیگر سکه را هم ببینیم. در صورتی که تبلیغات گوگل شما به درستی مدیریت نشود، ممکن است تمام هزینه شما بابت تبلیغات به ضرر تبدیل شود. پس باید مطمئن شوید که تبلیغ خود را به بهترین شکل تنظیم می‌کنید (در این کتاب تمام اصول درست را برای موفقیت در گوگل ادز یاد می‌گیرید.)

نتایج گوگل ادز کاملاً ملموس و قابل اندازه‌گیری است

یکی از مهم‌ترین مزایایی که بازاریابی دیجیتال نسبت به بسترهای بازاریابی سنتی، مانند تلویزیون یا حتی بازاریابی حضوری دارد، این است که به راحتی قابل اندازه‌گیری است.

شما در گوگل ادز این امکان را دارید که در هر لحظه ببینید چند نفر روی تبلیغات شما کلیک می‌کنند و وارد سایت‌تان می‌شوند. همچنین گزارش‌های روزانه و ماهیانه‌ای که در اختیارتان قرار می‌گیرد به شما نشان می‌دهند در چه تاریخ و ساعاتی بیشترین بازدید را داشته‌اید.

گوگل ادز فروش شما را در لحظه افزایش می‌دهد!

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های گوگل ادز این است که فروش شما بلافاصله پس از شروع تبلیغات افزایش می‌یابد. شما اکانت خود را شارژ می‌کنید، تنظیمات کمپین خود را مشخص می‌کنید و بلافاصله بعد از تایید گوگل، نمایش تبلیغ شما آغاز خواهد شد. از این لحظه به بعد، شما در جستجوهای مرتبط خود حضور دارید و شانس فروش خواهید داشت.

در واقع، تبلیغات گوگل یکی از راهکارهای زودبازده تبلیغاتی است. راهکاری که میوۀ آن را همین امروز خواهید چید و لازم نیست برای نتیجه گرفتن آن منتظر بمانید. حتی روش‌هایی مانند تبلیغات بنری (که معمولاً بودجه‌های کلانی صرف آن می‌شود) هم این بازدهی سریع را ندارند و بیشتر برای برندینگ کسب و کار شما مناسب هستند.

هزینۀ تبلیغات در مشت شماست!

در گوگل ادز شما می‌توانید سقف بودجۀ تبلیغاتی روزانه را مشخص کنید. برای مثال می‌توانید تعیین کنید که بیش از ۲۵ درهم در روز مصرف نشود (شاید بپرسید چرا نمی‌گوییم تومان. با توجه به تحریم‌ها و عدم امکان استفاده از تومان، ناچاریم از ارزهای خارجی مانند درهم امارات، دلار آمریکا، دلار استرالیا، لیر ترکیه و… استفاده کنیم).

همچنین شما می‌توانید قیمت تک تک کلمات را هم به صورت دستی و با میل خودتان تعیین کنید و مطمئن شوید که بابت هر کلیک، هزینۀ معقولی پرداخت می‌کنید.

این قابلیت‌ها به شما کمک می‌کند که به بهترین شکل پول خود را مدیریت کنید و مطمئن شوید که هیچ هزینه‌ای هدر نرفته است. بنابراین مهم نیست چقدر بودجه داشته باشید. چه 50 درهم داشته باشید و چه 5000 درهم، می‌توانید متناسب با همان بودجه تبلیغ کنید.

البته اگر شما وقت آن را نداشته باشید که برای هر کدام از کلمات خود قیمت‌گذاری کنید، می‌توانید به گوگل بگویید که این کار را برای شما به صورت اتوماتیک انجام دهد.

بحث هزینه‌ها در گوگل بسیار حساس است و توصیه می‌کنیم اگر بر تبلیغات گوگل ادز مسلط نیستید، از مدیریت شخصی کمپین صرف‌نظر کنید و تبلیغات خود را به آژانس‌های متخصص بسپارید.

در پایان، ذکر این نکته را الزامی می‌دانم که چون گوگل سرویس تبلیغاتی خود را در ایران تحریم کرده است، هر گونه اشتباه در پرداخت‌ها و مسائل مالی شما ممکن است منجر به مسدود شدن حساب شما گردد.

رقبای شما از گوگل ادز استفاده می‌کنند

برای آنکه بفهمید رقبای شما تا چه حد از سرویس گوگل ادز استفاده می‌کنند، کافی است یک کلمۀ کلیدی مرتبط با کسب و کارتان را در سایت گوگل جستجو کنید.

برای درک بهتر موضوع، بد نیست بدانید که در صنفی مثل آژانس‌های هواپیمایی بخصوص در روزهای قبل از تعطیلات، ممکن است همزمان بیش از 30 آژانس مسافرتی روی کلمۀ «خرید اینترنتی بلیط» تبلیغات انجام بدهند. همۀ این آژانس‌ها در یک رقابت لحظه‌ای با هم قرار دارند و برای بالاتر بودن در نتایج گوگل یک جنگ تمام عیار راه انداخته‌اند! چرا؟! چون دلشان می‌خواهد و البته مطمئناً هزینه‌های تبلیغاتشان با نرخ قابل توجهی بازگشت دارد.

در واقع، به لطف بازدهی بالای گوگل ادز، هر زمانی که تبلیغ خود را شروع کنید، یک قدم از رقبایی که زودتر از شما شروع کرده‌اند عقب‌تر هستید، و یک قدم از آنهایی که هنوز شروع نکرده‌اند جلوتر! (جمله سنگین بود و دقایقی تنفس عمیق پیشنهاد می‌شود).

شاید الان این سوال برای شما مطرح شده باشد که با توجه به این بازار به شدت رقابتی، چه شانسی خواهید داشت برای اینکه از این تبلیغات نتیجه بگیرید؟ من هم به شما خواهم گفت که لطفاً بهانه‌ها را کنار بگذارید. به شما قول می‌دهم که در هر صنفی هم که باشید، باز هم به سهم خودتان از این بازار سود کنید.

همچنین، فراموش نکنید که اکثر رقبای شما درباره اصول و تکنیک‌هایی که در این کتاب مطرح می‌شود چیزی نمی‌دانند. ما به شما خواهیم گفت که چطور توانستیم برای مشتری‌های خود، حتی در پررقابت‌ترین حوزه‌ها هم نتایج عالی بگیریم و شما را به دانشی مسلح می‌کنیم که کلید برد شما در نبردهای گوگلی خواهد بود. فقط کافی است به ما اعتماد کنید و حرف‌هایمان را در عمل اجرا نمایید.

پیام بگذارید